mars 27

Gå sommeren i møte med gode vaner!

Sommer

0  comments

Her i fjellet ligger fortsatt snøen, men vi merker at sola varmer og at våren er like rundt hjørnet. Om bare noen måneder sitter du i sola i bare shorts eller bikini og nyter de varme solstrålene mot huden. 

Hvordan har du lyst til å føle deg i sommer? Har du lyst til å føle deg bra og ha mer energi og overskudd? Kanskje du kunne tenke deg å gå ned noen kilo før sommeren? 

Veldig mange har disse drømmene og tankene, men så blir det med det. Ingen konkrete mål og så blir det aldri noe av. Når sommeren da kommer, så sitter du kanskje med en litt dårlig følelse og angrer på at du ikke startet før. 

Start i dag!

Det som er så fint med å starte tidlig, det er at reisen blir mer behagelig og resultatene blir varige. Har du et ønske om å gå ned 10 kilo, bør ikke målet være å gå ned de 10 kiloene så fort som mulig. Målet er å ta én kilo om gangen for å oppnå en varig vektreduksjon og nye vaner slik at du når din trivselsvekt en gang for alle. 

Lag deg en plan

Det viktigste du får på plass er måltidsrytmen din. Altså, FØR du endrer på HVA du spiser, så må du jobbe for å få inn vanen med å spise jevnt gjennom dagen. Ikke la det gå mer enn 3-4 timer mellom hvert måltid. Planlegg gjerne hva du skal spise til de forskjellige måltidene også, men først og fremst - få styring på måltidsrytmen.  

Lag deg en plan. Hva skal du starte med? Hva trenger DU å begynne å jobbe med? Ikke prøv å gjøre alt på en gang. Start med noe du vet du kommer til å klare, da er det lettere å fortsette når ting blir vanskelig og utfordringene kommer. 

Lykke til!

About the author 

Trude Aalbu

You may also like

Lapper med cottage cheese på 1-2-3

Enkel indisk tandoori kylling

Grove rundstykker

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Subscribe to our newsletter now!